Nepsy-valmennus perheenne arjen tueksi

Tuntuuko joskus kuin lapsesi tuolilla olisi hyppyrimäki, jolta hän ponnistaa aina eteenpäin uusiin seikkailuihin?

Nepsy-lapsella riittää aina virtaa ja touhua, eikö niin? Kynät unohtuvat, kumit lentelevät ja Wilma-viestejä kilahtelee postilaatikkoon joka päivä. Kuulostaako tutulta?

Kun arki on vaikeaa ja lapsella on nepsy-oireita, on silloin avuksi neuropsykiatrinen valmennus. Tunnetaan myös nimellä nepsy-valmennus tai ADHD-valmennus

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ehkä myös omallannekin?

Valmennuksen avulla on mahdollista saada apua myös teidän tilanteeseenne. Toivotan teidät koko perheenä mukaan valmennukseen lapsenne kanssa. 

Apua on saatavilla

Apua kannattaa hakea niin aikaisessa vaiheessa kuin mahdollista ennen kuin asiat ehtivät kärjistyä liiaksi.

Koulutetun valmentajan opastuksessa on arkeen mahdollista saada järjestystä.

Lapsi saa tukea omaan koulunkäyntiinsä ja arkeensa, ja te vanhemmat voitte oppia hyviä keinoja kannustaa häntä. 

Jokainen lapsi ja tilanne on erilainen. Mikä sopii yhdelle, ei toimi toisella ja valmennuksen aikana etsimme yhdessä niitä keinoja, jotka sopivat juuri teidän perheellenne.

Lue alta lisää valmennuksen eri vaiheista klikkaamalla haluamaasi otsikkoa:

Aloitamme yhteistyön kotikäynnillä. Alussa vähintään toisen vanhemman on oltava läsnä tapaamisissa. 

Tulen käymään luonanne, jotta saan tietää, millainen on lapsen oma maailma. Voisiko hän vaikka esitellä minulle jotain tärkeää kotonaan, ja sitä kautta pääsemme juttelun alkuun?

Luottamuksen luominen on tärkeää, eikä sitä saa kiirehtiä. Lapsen täytyy voida luottaa siihen, että olen hänen puolellaan ja toivon hänelle hyvää.

Nepsy-valmennuksessa on tärkeää tutustua koko perheen tilanteeseen. 

Valmennuksen aikana keskustelen jokaisen perheenjäsenen kanssa ja kaikki saavat vapaasti kertoa minulle, miten asiat teillä sujuvat. 

Yhdessä pohdimme, mihin asioihin toivotte muutosta ja suunnittelemme hyvät tavoitteet juuri teidän perheellenne ja lapsellenne. 

Kun perheessä jokainen saa puhua ajatuksistaan muille, on se iso askel eteenpäin ja voi auttaa koko perheen tilanteeseen.

Käyn mielelläni myös koululla lapsen luokassa, jos haluatte. 

Kun keskustelen opettajan kanssa ja näen, millainen on lapsen luokkahuone, pystyn kertomaan, onko luokassa ja koulussa on mahdollista tehdä koulunkäyntiä helpottavia muutoksia.

Harjoittelemme tunteiden tunnistamista ja sitä, kuinka niitä voi hallita. Etsimme myös lapsen vahvuuksia. Jokainen on jossain hyvä. 

Lapsi saattaa olla vilkas tai unohtaa asioita, mutta sen lisäksi hän on paljon muutakin. Onko hän on idearikas tai empaattinen? Liikunnallinen tai huolehtii aina eläimistä? 

Kun hän saa tietää olevansa hyvä jossain, hänen itsetuntonsa vahvistuu.

Valmennuksessa käytämme käytännöllisiä keinoja helpottaa lapsen arkea. 

Pohdimme yhdessä tavallisia arjen tilanteita, kuten:

  • aamu-/iltatoimien sujumisen helpottaminen 
  • kouluunlähtö
  • läksyjen tekeminen
  • lukeminen 

Apukeinoja on monenlaisia, esimerkiksi ajastimen käyttö ja asioiden pilkkominen pienempiin palasiin. 

Valmennuksen aikana etsimme juuri teidän lapsellenne sopivia keinoja.

Kun tapaamme, sovimme kuinka lapsi ja koko perhe harjoittelee jotain uutta asiaa kotona ja koulussa ennen seuraavaa tapaamista.

Seuravaalla käyntikerralla juttelemme, oliko siitä apua vai pitäisikö jotain tehdä eri tavalla.

Lapsi saa kertoa onnistuiko hän koulussa tai kotona jossain asiassa paremmin kuin ennen ja yhdessä saamme olla iloisia kaikista onnistumisista.

Koska valmennuksessa on mukana lapsen lisäksi koko perhe ja yleensä myös koulu, on sille hyvä varata riittävästi aikaa. 

Valmennuksen kesto on hyvä olla vähintään 10 kertaa. 

Näin ehdimme rauhallisessa ilmapiirissä paneutua lapsenne ja perheenne tilanteeseen ja löytää oikeita keinoja päästä eteenpäin.

Helpotusta arkeenne

Kun rohkeasti lähdette mukaan nepsy-valmennukseen ja yhdessä ryhdymme käsittelemään teidän tilannettanne, voi arki alkaa helpottua.

Kun lapsi näkee millaisilla keinoilla hän pystyy toimimaan paremmin, hänen kouluarkensa helpottuu ja itsetunto vahvistuu.

Hänen ei enää tarvitse olla se, joka aina unohtaa tavaransa tai aina häslää luokassa, vaan viimeinkin hän voi olla se, joka oppii ja osaa.